瑣事瑣言

Thursday, February 08, 2007

對話

小晴躺在我身邊,提了個問題:”媽咪,人死咗究竟仲存唔存在?”

”嗯?”對這類突如其來的問題,總需要知道多些,才曉得如何回答.

”比如好似婆婆咁,仲存唔存在?”

有些明白.大槪前些時候回潮州上別峰時在普同塔前拜祭的情景讓她有了疑惑.

”要睇你點理解存在呢個詞.好似咁,”我輕輕摸了一下她的手臂,”摸到,見到,聽到嘅嘢,對你來講,喺存在.喺唔喺?”

”喺!”她不加思索.

”對大多數人,一般嘅理解亦係咁.但我願意相信,人死咗,仲可以存在,存在於呢一度,”我按了按心口,”只要有人記起,講起,好似我哋依家係度傾謁咁,你會問起婆婆,就算你從未見過佢,咁,至少對我哋來講,佢係存在.”

”喺噃,好似爺爺,我都未見過佢,但我知佢係消防員,救過好多人.嫲嫲講過佢嘅事比我聽.對嫲嫲來講,佢都係存在.”

”就係咁.--好啦,夜啦,快啲瞓覺”

”哦.”

************

在夜的微光裏,我側身望了望睡着了的小晴,面容恬恬的,聽到自己一聲嘆息.

解了她的惑,卻解不了自己的結,這我知道得太清楚.每次走近那座普同塔,淚水總無聲地流出.不是因為太接近,而是從不曾有的遙遠.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home